Suc 100% natural

Odata cu venirea toamnei, am experimentat senzatii tari: culesul viei. Pentru mine, o bucuresteanca, mi s-a parut un proces lung, plictisitor si obositor. Insa, rezultatul este atat de dulce si de bun, incat te face sa uiti te bataturi sau oboseala.

Desi se poate prepara fie din struguri albi sau negri, bunica mea are in curte numai negri, asa ca i-am folosit pe acestia. Urmatorul pas dupa ce am cules strugurii prospeti si copti este sa ii zdrobim cu o unealta specifica. Pe vremea stramosilor nostri, in acest proces calcau strugurii in picioare. Astazi se foloseste zdrobitoarea; cine nu are un astfel de instrument in gospodarie, sa fie inventiv.

Dupa zdrobire, urmeaza storsul strugurilor. Se pun in teasc si se preseaza pana cand iese zeama si astfel scapam de coaja si de samburi. Dupa atata munca, haideti sa ne relaxam si sa ne bucuram de mustul preparat. Daca dorim sa fie mai dulce, putem adauga zahar. Termenul „must” provine din limba latina si inseamna suc proaspat din fructe presate.

Ne putem bucura de bautura imediat sau peste cateva luni. Pentru aceasta trebuie sa adaugam conservant; socrul meu foloseste benzoat de sodiu, care se cumpara de la farmacie.

No comments:

Post a Comment