Cat de utile sunt repartitoarele?

Vine iarna bine-mi pare/mi-am montat repartitoare/Si renunt la pausal/Nu am bani, mai pun un sal… Cam asa ar trebui sa sune motto-ul de viata (pardon, motto-ul de iarna) al romanului care crede cu tarie ca daca isi pune repartitoare va plati mai putin intretinerea la iarna. 

Numai ca este cat se poate de gresit: nu am stat niciodata intr-o casa cu repartitoare in care sa platesc mai putin decat se plateste la pausal. Fie si numai daca ma gandesc ca in general blocurile unde inca se mai plateste la pausal sunt blocurile de batrani, pensionari, care nu au bani de investit in repartitoare si daca au, mai bine isi mai iau un pui in plus sau pastilele atat de necesare. Asadar, batraneii de care vorbesc aici sunt obisnuiti din vremurile de trista amintire sa mai puna o haina in plus, sa mai dea drumul la un aragaz, sa deschida geamurile mai putin, orice numai sa faca economie. Ei bine, ei sunt oamenii cu care vei imparti factura la incalzire, si iata de ce oricat de tare te-ai forta tu sa incalzesti casa la maximum si sa stai in tricou cu geamurile deschise, nu vei plati niciodata la intretinere mai mult decat poti duce. Asa cum se intampla cand ai repartitoare. Mai ales daca ai genul de repartitoare care nici macar nu se citesc din casa, ci din fata usii, cu aparate speciale. La final de luna, factura de intretinere te va ingrozi, la propriu. 

Pai mi-am pus repartitoare ca sa platesc 6 milioane intretinerea? E drept ca incalzesc casa, ca am doi copii mici, da’ 6 milioane?! Ce, sunteti nebuni?! Am doua camere, nu casa la curte! Uite, tocmai de-aia de iarna asta nu mai citesc repartitoarele, renunt la ele si ma trec la pausal. Ca n-o fi dracu chiar asa de negru, si n-om fi noi singura familie care nu citeste repartitoarele si apometrele!

No comments:

Post a Comment