Vizitand Castelul Peles

Urcand de la Manastirea Sinaia spre Casteul Peles, am trecut pe o aleea pe marginea careia sunt dispuse obiecte de artizanat si suveniruri, si ne-am bucurat de linistea acestei oaze de verdeata. Se auzea susurul apei din cascade si feeria padurilor care inconjoara aleea erau fascinante. Castelul Peles este un impresionant monument istoric, fiind resedinta de vara a regelui Carol I. In curtea castelului am admirat statuete felurile: lei, Statuia Regelui Carol I, Statuia reginei Elisabeta si alte statuete cu semnificatii diverse. Cu siguranta ca am fost incantati de interiorul castelului: Camera de Aur, Salonul de Oaspeti, Sala de Teatru, Apartamentul Princiar, Sala Armelor, Sala Maura, Salonul turcesc. Totul este impresionant in acest castel, de la frumusetea mobilierului, a arhitecturii si a obiectelor de decor. Am simtit ca am intrat pentru cateva minute in universul unei povesti, cu regi si regine, si ca am simtit magia povestilor de odinioara in care ni se prezentau regi traind in palate impresionante, invesmantati in haine de gala. Nu ar trebui sa ratati acest obiectiv turistic, daca ajungeti in Sinaia.

No comments:

Post a Comment