Castigarea audientei in mass media

Discutiile din lumea teoreticienilor presei au dus la concluzia ca nu poate fi vorba de presa fara a constientiza ca scopul fiecarei editii de ziar sau revista, a fiecarei emisiuni de radio sau de televiziune este comunicarea, indiferent ca vorbim de stiri Alba sau de stiri nationale. Acest proces este colectiv sau individual. Posturile de radio – locale sau comerciale – isi cunosc destul de bine publicul caruia i se adreseaza pentru ca pot determina destul de precis aria de difuzare a programelor. In acest fel ele pot raspunde mai precis nevoilor de cunoastere ale grupurilor de receptori, dar si intereselor individuale ale ascultatorilor pe care ii servesc. Comunicarea prin programe radiofonice este un proces ce se realizeaza cu mult efort si imaginatie. A-ti fermeca publicul este o datorie profesionala a fiecarui producator, redactor sau reporter.

Captarea ascultatorului se realizeaza mai intai superficial, la nivelul auzului. Un sunet nou - fiecare post de radio are propriul sau sunet - poate starni interesul. Etapa urmatoare este aceea a dobandirii credibilitatii. Este un proces complicat si dificil, care inseamna, de fapt, pentru un post de radio, castigarea audientei. Ascultatorii “cred” in postul de radio, nu numai ca le place cum suna, dar au garantia obiectivitatii, a respectarii adevarului de catre redactorii si producatorii lui. In sfarsit, dupa ce s-a impus in randul ascultatorilor prin sunetul sau aparte, prin respectarea adevarului, postul de radio poate considera ca si-a dobandit o personalitate. Credibilitatea unui post de radio – obisnuia sa spuna marele om de radio care a fost Eugen Preda – se castiga foarte greu, dar se poate pierde intr-o clipa.

Formarea deprinderilor de urmarire a anumitor programe la un numar apreciabil de ascultatori este un proces dificil si de durata. La castigarea credibilitatii contribuie, in primul rand, calitatea informatiei difuzate. Echilibrul, echidistanta, onestitatea, neimplicarea politica, operativitatea in difuzare sunt conditii ale credibilitatii. Un factor important in consolidarea credibilitatii in stiri Alba il constituie realizatorii de emisiuni, cei care vorbesc in direct pe post.

No comments:

Post a Comment